torstai 23. heinäkuuta 2009

Lomailua

Olisko taas päivityksen aika. Otson Omppu-kummi tuli kylään ja jätin ne keskenään leikkimään jotta ehdin vähän naputella kuulumisia isille ja muillekin :) ´

Keskiviikkoaamuna yli viikko sitten suunnattiin siis Joensuuhun. Siellä oli meidän vuonna 2000 aloittaneiden luokanopeopiskelijoiden kesätapaaminen ja juuri minun ryhmän. Ajomatka meni hyvin kun olin saanut värvättyä takapenkille Otsolle viihdyttäjän. Yöpaikka meille tarjoutui taas Joensuun vierestä Ylämyllyltä, jossa yksi kurssikavereistani, Heli, asui. Myös hän sai esikoisensa viime kesänä, joten yhteistä puhuttavaa riitti... vauvoista tietenkin :)

Heli jätti Essinsä isän kanssa kotiin, mutta Otso vanha reissumies lähti mukaan. Kovin hyvällä tuulella jaksoi ollakin, mutta olihan siinä tietenkin vahtimista. Oli aivan ihanaa nähdä opiskelukavereita, joista puolet oli päässyt paikalle. Kauhean erilaisia kouluja työpaikkoinamme on, mutta samanlaisiakin kokemuksia oli. Vaikka opiskeluajasta on kohta jo kymmenen vuotta, tuntui ettei aikaa ole kulunut yhtään. Heti kun näki tutut naamat, pääsi opiskeluajan fiilikseen. Vitsit opiskeluaika oli kivaa! Joensuussakin oli mukava käydä, nähdä tuttuja paikkoja. Miusta oli aikanaan niin haikeaa kun opiskeluaika loppui :( Mutta on se elämä nytkin ihan mukavaa.

Tapaamisessa meillä oli mm. olympialaiset, joiden yksi laji oli potkulautailu. Tässä tyylinäytteitä.

Ompun Arto lupautui illalla olemaan Otson kanssa. Niinpä kuuden aikaan vein sen sinne ja yhdeksältä hain. Pääsin osallistumaan olympilaisiin ja tiesin että Otsolla on hyvä hoitaja. Yhdeksän jälkeen kävin laittamassa Otson nukkumaan ja tulimme vielä Helin kanssa jatkamaan iltaa Singstarin merkeissä kun Helin mies vahti nukkuvia lapsia. Illalla venähti vielä aika myöhään Ylämyllylläkin kun innostuimme vaihtamaan synnytyskokemuksia ym :D

Seuraavaana aamuna kolmaskin opiskelukaveri, joka myös sai esikoisensa viime eksänä, tuli käymään Helillä. Tässäpä rivissä meidän aikaansaannokset:
Heinäkuun puolessa välissä syntynyt Emma, Otso ja kesäkuun alun lapsi Essi.

Sitten tarina, joka kuuluu sarjaan: Maailma on pieni.
Tulomatkalle minulle ei ollut takapenkille Otson viihdyttäjää. Mietin erilaisia vaihtoehtoja, myös sitä että olisin menny junan lähtöaikaan rautatieasemalle huutelemaan, kuka haluaisi Lappeenrantaan. Päätin kuitenkin lähteä rohkeasti ajamaan, ja kävi tuuri! Tien laidassa seisoi söpöön marimekon raitapaitaan pukeutunut poika rinkka selässä. Jarrut pohjaan ja poika kyytiin. Ensin hän kävi etupenkille, mutta ilmoitin että paikka olisi takana nokkamukin ja lelujen vieressä, matkan hinta lapsenvahtipalvelut. Eipä matkalaisella ollut mitään sitä vastaankaan :) Sitten kertoi olevansa Kittilästä!! Uskomatonta! SEuraava kysymys minkä esitti olikin, oletko sie Sirkiän Kaisa? Mie en kyllä sitä poitsua kittiläläiseksi tunnistanut, mutta sen verran pieni pitäjä on, että hänen äitinsä on minun palkanlaskija :) Liftari-Toni tulisitten kyydissä Lappeenranstaan, eikä takapenkiltä kuulunut inahdustakaan. Toni kävi meillä syömässä ja hänet heitettiin kutostien varteen jatkamaan liftaamista kohti Helsinkiä.

Meille tuli puolestaan Helsingistä vieraita. Tuoreehko aviopari Laura & Pärre, jotka olivat lähdössä polkemaan Saimaata ympäri. Miulla oli illalla harmiksi vähän päänsärkyä, joten en voinut täysillä nauttia vieraista. Käytiin kuitenkin kävelyllä hiekkalinnalla.

Perjantaina suunnattiin mökille pyöräretkeläisten lähdettyä matkaan. Olikin ihana mökki-ilma. Mökillä oli "vakioporukka" ja otso nautti ulkoilusta & ihmisvilinästä.
Tässäpä muutamia kuvia:

Sammakoiden tutkimista äitin serkkujen kanssa

Laiturileikkejä äitin huivi päässä, kun oma hattu oli jossain muualla

Konttausareenalla saunan kuistilla

Ja näiden kuvien jälkeen kuten myös Otson perjantaisen käyttäytymisen on vaikea uskoa mitä tapahtui: Illalla Otso alkoi tuntua lämpimältä. Onneksi oli taas mittari ja panadolit mukana. Ennen iltapalaa mittasinkuumeen: 39,99. Kukaan ei ymmärtänyt mistä se oli tullut. Panadol pyllyyn, mutta jostain syystä se ei vaikuttanut yhtään. Aamuyöllä heräsin kun Otso oli tulikuuma ja mittari näyttikin 40,34. Äkkiä uusi puikko sisälle jajohan alkoi hiki virrata. Aaamulla heräsi terve poika, eikä kuume enää noussut. Tosi outo päivän kuumepiikki!

Lauantai nautiskeltiin aurinkoisesta mökkeilystä kuin myös sunnuntai. Sunnuntaina mökki tyhjeni, me lähdimme ekoina kun käytiin matkalla Hannan mökillä. Sieltä löytyi kauppa ja bisnesmies Otso oli onnellinen ja räpelsi kassakonetta varmaan yli puoli tuntia.

Maanantaina oli ohjelmassa Lillin vierailu. Lilli se vain jo taapertaa menemään. Otso oli vähän huonolla tuulella, mutta se oli hauskaa, kun äijä meni portaisiin kaiteen taakse ja haukkui kuin koira :D

Nyt pitäs jos päästä Otson luo, mutta pikarummutuksella vielä jotain.
Tiistain oli kaverin Hannan (mutta toisen kuin edellä) 30 v.-juhlat. Otso jäi ämmille ja äijälle hoitoon. Noista juhlista ei ole kuvia. Kamera oli mukana mutta akku ei. Hauskaa oli! Mölkkyä, herkkuja, soutuvenesekoilua ja saunomista. Illalla
Otso saapui paikalle, iltapesut ja unille. Positiivinen uutinen on, että Otso jn taas alkanut syödä paremmin :D :D :D

Äiti jatkoivielä synttärijuhlintaa kun itkuhälytin valvoi Otsopikkuisen unta.

Aamulla jatkettiin matkaa Kuusankoskelle, jossa asui uudessa hienossa ihanassa talossa opiskelukaveri Milla Emmasa ja Jouninsa kanssa. Tästä vierailusta ehkä tarkemmin seuraavassa päivityksessä, laitetaan nyt kuitenkin pari kuvaa sieltä sekä puistosta tältä päivältä. Heipat!